11 feb - 17 feb 2019   
Maandag 11 februari
  10:45
Yoga therapy
 Tineke

Tijd   10:45 - 12:00
Docent   Tineke
Locatie   Laren
Ruimte   Yogazaal
 
 
Herstellende yoga bij nek-en rugklachten gebaseerd op de Critical alignment methode, voor soepelheid en ruimte.
Deel deze les


  20:00
Critical Alignment Yoga (Evelien)
 Jochem

Tijd   20:00 - 21:30
Docent   Jochem
Locatie   Laren
 
 
Veel mensen hebben een zittend beroep. Dat is erg belastend voor je rug. De houdingsspieren in je rug hebben de neiging te verslappen. En de bewegingsspieren juist om spanning vast te houden.

Door Critical Alignment Yoga te beoefenen herstel je de balans tussen deze twee spiergroepen, waardoor jouw lichaam weer zonder spanning vrij kan bewegen.

Tijdens de les gebruiken we verschillende hulpmiddelen. Denk aan een bovenrugstrip, een opgerolde mat en achteroverbuigboogje. Door deze hulpmiddelen kun je tijdens de oefeningen beter ontspannen en daardoor de houding langer volhouden.
Deel deze les


Maandag 11 februari
10:45  
Yoga therapy

Tijd   10:45 - 12:00
Docent Docent   Tineke
Locatie          Laren
Ruimte          Yogazaal
 
Herstellende yoga bij nek-en rugklachten gebaseerd op de Critical alignment methode, voor soepelheid en ruimte.

20:00  
Critical Alignment Yoga (Evelien)

Tijd   20:00 - 21:30
Docent Docent   Jochem
Locatie          Laren
 
Veel mensen hebben een zittend beroep. Dat is erg belastend voor je rug. De houdingsspieren in je rug hebben de neiging te verslappen. En de bewegingsspieren juist om spanning vast te houden.

Door Critical Alignment Yoga te beoefenen herstel je de balans tussen deze twee spiergroepen, waardoor jouw lichaam weer zonder spanning vrij kan bewegen.

Tijdens de les gebruiken we verschillende hulpmiddelen. Denk aan een bovenrugstrip, een opgerolde mat en achteroverbuigboogje. Door deze hulpmiddelen kun je tijdens de oefeningen beter ontspannen en daardoor de houding langer volhouden.

Dinsdag 12 februari
  09:30
Critical Alignment Yoga
 Jochem

Tijd   09:30 - 11:00
Docent   Jochem
Locatie   Laren
 
 
Veel mensen hebben een zittend beroep. Dat is erg belastend voor je rug. De houdingsspieren in je rug hebben de neiging te verslappen. En de bewegingsspieren juist om spanning vast te houden.

Door Critical Alignment Yoga te beoefenen herstel je de balans tussen deze twee spiergroepen, waardoor jouw lichaam weer zonder spanning vrij kan bewegen.

Tijdens de les gebruiken we verschillende hulpmiddelen. Denk aan een bovenrugstrip, een opgerolde mat en achteroverbuigboogje. Door deze hulpmiddelen kun je tijdens de oefeningen beter ontspannen en daardoor de houding langer volhouden.
Deel deze les


Dinsdag 12 februari
09:30  
Critical Alignment Yoga

Tijd   09:30 - 11:00
Docent Docent   Jochem
Locatie          Laren
 
Veel mensen hebben een zittend beroep. Dat is erg belastend voor je rug. De houdingsspieren in je rug hebben de neiging te verslappen. En de bewegingsspieren juist om spanning vast te houden.

Door Critical Alignment Yoga te beoefenen herstel je de balans tussen deze twee spiergroepen, waardoor jouw lichaam weer zonder spanning vrij kan bewegen.

Tijdens de les gebruiken we verschillende hulpmiddelen. Denk aan een bovenrugstrip, een opgerolde mat en achteroverbuigboogje. Door deze hulpmiddelen kun je tijdens de oefeningen beter ontspannen en daardoor de houding langer volhouden.

Woensdag 13 februari
  08:45
Qigong
 Adeline

Tijd   08:45 - 10:00
Docent   Adeline
Locatie   Laren
 
 
Qigong is de naam van een eeuwenoude oosterse bewegingsleer voor een lang leven in goede gezondheid. Qi betekent energie, levenskracht, vitaliteit en Gong betekent werk, toewijding, met aandacht oefenen. De bewegingen van Qigong zijn rond, vloeiend en ontspannen en worden uitgevoerd op het ritme van de ademhaling. De aandacht is naar binnen gericht, op het stromen van de Qi door het lichaam.

Qigong creëert een groter lichaamsbewustzijn en diepe ontspanning van lichaam en geest.

Qigong kan door iedereen, jong en oud, beoefend worden en is eenvoudig en snel te leren. Ook met een lichamelijke beperking kunnen de oefeningen gedaan worden.

In de lessen leer je Qigong oefeningen te doen, die je helpen je eigen energie beter te ervaren en in balans te brengen.
Deel deze les


  18:00
Critical Alignment Yoga
 Jochem

Tijd   18:00 - 19:30
Docent   Jochem
Locatie   Laren
 
 
Veel mensen hebben een zittend beroep. Dat is erg belastend voor je rug. De houdingsspieren in je rug hebben de neiging te verslappen. En de bewegingsspieren juist om spanning vast te houden.

Door Critical Alignment Yoga te beoefenen herstel je de balans tussen deze twee spiergroepen, waardoor jouw lichaam weer zonder spanning vrij kan bewegen.

Tijdens de les gebruiken we verschillende hulpmiddelen. Denk aan een bovenrugstrip, een opgerolde mat en achteroverbuigboogje. Door deze hulpmiddelen kun je tijdens de oefeningen beter ontspannen en daardoor de houding langer volhouden.
Deel deze les


  20:00
Critical Alignment Yoga (niveau 2)
 Jochem

Tijd   20:00 - 21:30
Docent   Jochem
Locatie   Laren
 
 
Veel mensen hebben een zittend beroep. Dat is erg belastend voor je rug. De houdingsspieren in je rug hebben de neiging te verslappen. En de bewegingsspieren juist om spanning vast te houden.

Door Critical Alignment Yoga te beoefenen herstel je de balans tussen deze twee spiergroepen, waardoor jouw lichaam weer zonder spanning vrij kan bewegen.

Tijdens de les gebruiken we verschillende hulpmiddelen. Denk aan een bovenrugstrip, een opgerolde mat en achteroverbuigboogje. Door deze hulpmiddelen kun je tijdens de oefeningen beter ontspannen en daardoor de houding langer volhouden.

Niveau 2 is geen beginnersles.
Deel deze les


Woensdag 13 februari
08:45  
Qigong

Tijd   08:45 - 10:00
Docent Docent   Adeline
Locatie          Laren
 
Qigong is de naam van een eeuwenoude oosterse bewegingsleer voor een lang leven in goede gezondheid. Qi betekent energie, levenskracht, vitaliteit en Gong betekent werk, toewijding, met aandacht oefenen. De bewegingen van Qigong zijn rond, vloeiend en ontspannen en worden uitgevoerd op het ritme van de ademhaling. De aandacht is naar binnen gericht, op het stromen van de Qi door het lichaam.

Qigong creëert een groter lichaamsbewustzijn en diepe ontspanning van lichaam en geest.

Qigong kan door iedereen, jong en oud, beoefend worden en is eenvoudig en snel te leren. Ook met een lichamelijke beperking kunnen de oefeningen gedaan worden.

In de lessen leer je Qigong oefeningen te doen, die je helpen je eigen energie beter te ervaren en in balans te brengen.

18:00  
Critical Alignment Yoga

Tijd   18:00 - 19:30
Docent Docent   Jochem
Locatie          Laren
 
Veel mensen hebben een zittend beroep. Dat is erg belastend voor je rug. De houdingsspieren in je rug hebben de neiging te verslappen. En de bewegingsspieren juist om spanning vast te houden.

Door Critical Alignment Yoga te beoefenen herstel je de balans tussen deze twee spiergroepen, waardoor jouw lichaam weer zonder spanning vrij kan bewegen.

Tijdens de les gebruiken we verschillende hulpmiddelen. Denk aan een bovenrugstrip, een opgerolde mat en achteroverbuigboogje. Door deze hulpmiddelen kun je tijdens de oefeningen beter ontspannen en daardoor de houding langer volhouden.

20:00  
Critical Alignment Yoga (niveau 2)

Tijd   20:00 - 21:30
Docent Docent   Jochem
Locatie          Laren
 
Veel mensen hebben een zittend beroep. Dat is erg belastend voor je rug. De houdingsspieren in je rug hebben de neiging te verslappen. En de bewegingsspieren juist om spanning vast te houden.

Door Critical Alignment Yoga te beoefenen herstel je de balans tussen deze twee spiergroepen, waardoor jouw lichaam weer zonder spanning vrij kan bewegen.

Tijdens de les gebruiken we verschillende hulpmiddelen. Denk aan een bovenrugstrip, een opgerolde mat en achteroverbuigboogje. Door deze hulpmiddelen kun je tijdens de oefeningen beter ontspannen en daardoor de houding langer volhouden.

Niveau 2 is geen beginnersles.

Donderdag 14 februari  
Donderdag 14 februari
Geen lessen
Vrijdag 15 februari  
Vrijdag 15 februari
Geen lessen
Zaterdag 16 februari
  08:30
Critical Alignment Yoga
 Jochem

Tijd   08:30 - 10:00
Docent   Jochem
Locatie   Laren
Plaatsen   Nog 8 beschikbaar
 
 
Veel mensen hebben een zittend beroep. Dat is erg belastend voor je rug. De houdingsspieren in je rug hebben de neiging te verslappen. En de bewegingsspieren juist om spanning vast te houden.

Door Critical Alignment Yoga te beoefenen herstel je de balans tussen deze twee spiergroepen, waardoor jouw lichaam weer zonder spanning vrij kan bewegen.

Tijdens de les gebruiken we verschillende hulpmiddelen. Denk aan een bovenrugstrip, een opgerolde mat en achteroverbuigboogje. Door deze hulpmiddelen kun je tijdens de oefeningen beter ontspannen en daardoor de houding langer volhouden.
Deel deze les


  10:30
Critical Alignment Yoga
 Jochem

Tijd   10:30 - 12:00
Docent   Jochem
Locatie   Laren
Plaatsen   Nog 6 beschikbaar
 
 
Veel mensen hebben een zittend beroep. Dat is erg belastend voor je rug. De houdingsspieren in je rug hebben de neiging te verslappen. En de bewegingsspieren juist om spanning vast te houden.

Door Critical Alignment Yoga te beoefenen herstel je de balans tussen deze twee spiergroepen, waardoor jouw lichaam weer zonder spanning vrij kan bewegen.

Tijdens de les gebruiken we verschillende hulpmiddelen. Denk aan een bovenrugstrip, een opgerolde mat en achteroverbuigboogje. Door deze hulpmiddelen kun je tijdens de oefeningen beter ontspannen en daardoor de houding langer volhouden.
Deel deze les


Zaterdag 16 februari
08:30  
Critical Alignment Yoga

Tijd   08:30 - 10:00
Docent Docent   Jochem
Locatie          Laren
Plaatsen   Nog 8 beschikbaar
 
Veel mensen hebben een zittend beroep. Dat is erg belastend voor je rug. De houdingsspieren in je rug hebben de neiging te verslappen. En de bewegingsspieren juist om spanning vast te houden.

Door Critical Alignment Yoga te beoefenen herstel je de balans tussen deze twee spiergroepen, waardoor jouw lichaam weer zonder spanning vrij kan bewegen.

Tijdens de les gebruiken we verschillende hulpmiddelen. Denk aan een bovenrugstrip, een opgerolde mat en achteroverbuigboogje. Door deze hulpmiddelen kun je tijdens de oefeningen beter ontspannen en daardoor de houding langer volhouden.

10:30  
Critical Alignment Yoga

Tijd   10:30 - 12:00
Docent Docent   Jochem
Locatie          Laren
Plaatsen   Nog 6 beschikbaar
 
Veel mensen hebben een zittend beroep. Dat is erg belastend voor je rug. De houdingsspieren in je rug hebben de neiging te verslappen. En de bewegingsspieren juist om spanning vast te houden.

Door Critical Alignment Yoga te beoefenen herstel je de balans tussen deze twee spiergroepen, waardoor jouw lichaam weer zonder spanning vrij kan bewegen.

Tijdens de les gebruiken we verschillende hulpmiddelen. Denk aan een bovenrugstrip, een opgerolde mat en achteroverbuigboogje. Door deze hulpmiddelen kun je tijdens de oefeningen beter ontspannen en daardoor de houding langer volhouden.

Zondag 17 februari
  11:00
Yin Yoga
 Gaby

Tijd   11:00 - 12:15
Docent   Gaby
Locatie   Laren
Plaatsen   Nog 9 beschikbaar
 
 
Yin Yoga is een yogastijl voor diepere ontspanning die de mobiliteit en souplesse van ons bindweefsel stimuleert. De tegenhanger van de dynamische vormen van yoga die zich vooral richten op het versterken van onze spieren.

Yin Yoga richt zich op het bindweefsel gelegen in de diepere lagen van ons lichaam. Bindweefsel verlengt en versterkt zich langzamer dan spierweefsel waardoor de houdingen langer aangehouden worden.

Yin Yoga leert je te "zijn" met ongemak, biedt stressreductie dmv mindfulness en helpt bij herstel van blessures en stijfheid.

Voor alle niveaus toegankelijk.
Deel deze les


Zondag 17 februari
11:00  
Yin Yoga

Tijd   11:00 - 12:15
Docent Docent   Gaby
Locatie          Laren
Plaatsen   Nog 9 beschikbaar
 
Yin Yoga is een yogastijl voor diepere ontspanning die de mobiliteit en souplesse van ons bindweefsel stimuleert. De tegenhanger van de dynamische vormen van yoga die zich vooral richten op het versterken van onze spieren.

Yin Yoga richt zich op het bindweefsel gelegen in de diepere lagen van ons lichaam. Bindweefsel verlengt en versterkt zich langzamer dan spierweefsel waardoor de houdingen langer aangehouden worden.

Yin Yoga leert je te "zijn" met ongemak, biedt stressreductie dmv mindfulness en helpt bij herstel van blessures en stijfheid.

Voor alle niveaus toegankelijk.

11 feb - 17 feb 2019   
11 feb - 17 feb 2019