HERFT YOGA MINI RETREAT za 2 nov. * JOUW 2020 ASTROLOGIE DAG za 30 nov. * Herfstvakantie 14 t/m 20 oktober is Yoga Etten-Leur GESLOTEN
16 Sep - 22 Sep 2019   
Montag 16 September
  09:00
Zwangerschaps Yoga & Pilates
 Esther

Zeit   09:00 - 10:15
Lehrer   Esther
Standort   Bisschopmolenstraat 58
 
 


  19:00
Easy Flow
 Thessa

Zeit   19:00 - 20:15
Lehrer   Thessa
Standort   Bisschopmolenstraat 58
 
 
Voor beginners als gevorderde
Teilen Sie das-2


  19:00
8 - weekse Mindfulness Training
 Angela

Zeit   19:00 - 21:30
Lehrer   Angela
Standort   Bisschopmolenstraat 58
 
 


  20:30
Restorative Yang Yoga
 Thessa

Zeit   20:30 - 21:45
Lehrer   Thessa
Standort   Bisschopmolenstraat 58
 
 


Montag 16 September
09:00  
Zwangerschaps Yoga & Pilates
Esther

Zeit   09:00 - 10:15
Lehrer Lehrer   Esther
Standort          Bisschopmolenstraat 58
 
..

19:00  
Easy Flow
Thessa

Zeit   19:00 - 20:15
Lehrer Lehrer   Thessa
Standort          Bisschopmolenstraat 58
 
Voor beginners als gevorderde

19:00  
8 - weekse Mindfulness Training
Angela

Zeit   19:00 - 21:30
Lehrer Lehrer   Angela
Standort          Bisschopmolenstraat 58
 

20:30  
Restorative Yang Yoga
Thessa

Zeit   20:30 - 21:45
Lehrer Lehrer   Thessa
Standort          Bisschopmolenstraat 58
 
….

Dienstag 17 September
  09:00
Easy Flow
 Arun

Zeit   09:00 - 10:15
Lehrer   Arun
Standort   Bisschopmolenstraat 58
 
 


  19:00
Easy Flow
 Karimu

Zeit   19:00 - 20:15
Lehrer   Karimu
Standort   Bisschopmolenstraat 58
 
 


  19:00
Easy Flow
 Margot

Zeit   19:00 - 20:15
Lehrer   Margot
Standort   Bisschopmolenstraat 58
 
 


  20:30
Easy Flow
 Karimu

Zeit   20:30 - 21:45
Lehrer   Karimu
Standort   Bisschopmolenstraat 58
 
 


  20:30
Easy Flow
 Margot

Zeit   20:30 - 21:45
Lehrer   Margot
Standort   Bisschopmolenstraat 58
 
 


Dienstag 17 September
09:00  
Easy Flow
Arun

Zeit   09:00 - 10:15
Lehrer Lehrer   Arun
Standort          Bisschopmolenstraat 58
 
….

19:00  
Easy Flow
Karimu

Zeit   19:00 - 20:15
Lehrer Lehrer   Karimu
Standort          Bisschopmolenstraat 58
 
….

19:00  
Easy Flow
Margot

Zeit   19:00 - 20:15
Lehrer Lehrer   Margot
Standort          Bisschopmolenstraat 58
 
...

20:30  
Easy Flow
Karimu

Zeit   20:30 - 21:45
Lehrer Lehrer   Karimu
Standort          Bisschopmolenstraat 58
 
...

20:30  
Easy Flow
Margot

Zeit   20:30 - 21:45
Lehrer Lehrer   Margot
Standort          Bisschopmolenstraat 58
 
...

Mittwoch 18 September
  09:00
Yin Yang
 Margot

Zeit   09:00 - 10:15
Lehrer   Margot
Standort   Bisschopmolenstraat 58
 
 


  09:00
Easy Flow
 Arun

Zeit   09:00 - 10:15
Lehrer   Arun
Standort   Bisschopmolenstraat 58
 
 


  10:30
Yin Yang en Tibetaanse Helende Yoga
 Margot

Zeit   10:30 - 11:45
Lehrer   Margot
Standort   Bisschopmolenstraat 58
 
 
Er zal altijd een serie van Tibetaanse Yoga worden gegeven, maar de les zal worden afgewisseld met Yin Yang Yoga.
Zo kunnen er in de les naast de Tibetaanse oefeningen ook andere yoga oefeningen worden beoefend. Je kan hier bijvoorbeeld denken aan het openen van de heupen, nek & schouders, buik, versterken van de onderrug, pols gewrichten, knie – en voetgewrichten etc, hartopeners etc.

De les is voor iedereen toegankelijk en in de houding kan worden gekeken naar aanpassingen/alternatieven indien iets niet lukt.
Teilen Sie das-2


  19:00
Easy Flow
 Thessa

Zeit   19:00 - 20:15
Lehrer   Thessa
Standort   Bisschopmolenstraat 58
 
 


  19:00
Easy Flow
 Margot

Zeit   19:00 - 20:15
Lehrer   Margot
Standort   Bisschopmolenstraat 58
 
 


  20:30
Restorative - Yang Yoga
 Thessa

Zeit   20:30 - 21:45
Lehrer   Thessa
Standort   Bisschopmolenstraat 58
 
 
Het eerste deel van de les beginnen we meestal met bewegingen om het lichaam wat te openen en daarna een aantal houdingen om het lichaam wat sterker te maken. Dat brengt de energie goed op gang.

Wekelijks zal er worden gewerkt met een thema (nek & schouders / rug / heupen / grondende houdingen / adem / core-werk / staande oefeningen / armen).

Het tweede deel van de les bestaat uit yin yoga (bij de Yin Yang les) of restorative (bij de Restorative-Yang les) . Hierbij worden de houdingen langer aangehouden waarbij je de spieren juist zoveel mogelijk gaat ontspannen. Al is het soms nodig om aanpassingen te maken zodat er niet teveel rek ontstaat op bepaalde weefsels. Het lichaam krijgt ruimte doordat je bindweefsel en gewrichten gaat versoepelen en versterken. Ademhaling is hierbij heel belangrijk. Door bindweefsel te stimuleren word je soepeler in je banden en gewrichten, organen kunnen meer ruimte krijgen en stimuleer je ook de meridianen (energiebanen in je lichaam). Meridianen lopen oa door het bindweefsel. Als je langer in een houding bent kun je bewust gaan voelen in het moment en jezelf (leren) overgeven aan de houding. Als je meer tijd hebt in houdingen geeft dat ruimte voor inzicht in wat zich lichamelijk, geestelijk, energetisch en/of emotioneel afspeelt.
Het laatste kwartier van de les is er een eindontspanning. Dit kan in stilte zijn of worden begeleid met bijv. een meditatie, muziek of een (korte) yoga nidra.

Verschil Yin- Yang Yoga en Restorative Yang Yoga
Bij de Yin - Yang lessen wordt er wat dieper op het bindweefsel gewerkt, doordat je wat meer de "grenzen" gaat opzoeken in de houding kan dit wat intensief aanvoelen.

Bij de Restorative – Yang lessen zullen de houdingen ondersteund worden met o.a. bolsters, dekens, blokken, zodat deze houding vooral ontspannen zullen aanvoelen.
Teilen Sie das-2


  20:30
Easy Flow les
 Margot

Zeit   20:30 - 21:45
Lehrer   Margot
Standort   Bisschopmolenstraat 58
 
 


Mittwoch 18 September
09:00  
Yin Yang
Margot

Zeit   09:00 - 10:15
Lehrer Lehrer   Margot
Standort          Bisschopmolenstraat 58
 
..

09:00  
Easy Flow
Arun

Zeit   09:00 - 10:15
Lehrer Lehrer   Arun
Standort          Bisschopmolenstraat 58
 
...

10:30  
Yin Yang en Tibetaanse Helende Yoga
Margot

Zeit   10:30 - 11:45
Lehrer Lehrer   Margot
Standort          Bisschopmolenstraat 58
 
Er zal altijd een serie van Tibetaanse Yoga worden gegeven, maar de les zal worden afgewisseld met Yin Yang Yoga.
Zo kunnen er in de les naast de Tibetaanse oefeningen ook andere yoga oefeningen worden beoefend. Je kan hier bijvoorbeeld denken aan het openen van de heupen, nek & schouders, buik, versterken van de onderrug, pols gewrichten, knie – en voetgewrichten etc, hartopeners etc.

De les is voor iedereen toegankelijk en in de houding kan worden gekeken naar aanpassingen/alternatieven indien iets niet lukt.

19:00  
Easy Flow
Thessa

Zeit   19:00 - 20:15
Lehrer Lehrer   Thessa
Standort          Bisschopmolenstraat 58
 
….

19:00  
Easy Flow
Margot

Zeit   19:00 - 20:15
Lehrer Lehrer   Margot
Standort          Bisschopmolenstraat 58
 
..

20:30  
Restorative - Yang Yoga
Thessa

Zeit   20:30 - 21:45
Lehrer Lehrer   Thessa
Standort          Bisschopmolenstraat 58
 
Het eerste deel van de les beginnen we meestal met bewegingen om het lichaam wat te openen en daarna een aantal houdingen om het lichaam wat sterker te maken. Dat brengt de energie goed op gang.

Wekelijks zal er worden gewerkt met een thema (nek & schouders / rug / heupen / grondende houdingen / adem / core-werk / staande oefeningen / armen).

Het tweede deel van de les bestaat uit yin yoga (bij de Yin Yang les) of restorative (bij de Restorative-Yang les) . Hierbij worden de houdingen langer aangehouden waarbij je de spieren juist zoveel mogelijk gaat ontspannen. Al is het soms nodig om aanpassingen te maken zodat er niet teveel rek ontstaat op bepaalde weefsels. Het lichaam krijgt ruimte doordat je bindweefsel en gewrichten gaat versoepelen en versterken. Ademhaling is hierbij heel belangrijk. Door bindweefsel te stimuleren word je soepeler in je banden en gewrichten, organen kunnen meer ruimte krijgen en stimuleer je ook de meridianen (energiebanen in je lichaam). Meridianen lopen oa door het bindweefsel. Als je langer in een houding bent kun je bewust gaan voelen in het moment en jezelf (leren) overgeven aan de houding. Als je meer tijd hebt in houdingen geeft dat ruimte voor inzicht in wat zich lichamelijk, geestelijk, energetisch en/of emotioneel afspeelt.
Het laatste kwartier van de les is er een eindontspanning. Dit kan in stilte zijn of worden begeleid met bijv. een meditatie, muziek of een (korte) yoga nidra.

Verschil Yin- Yang Yoga en Restorative Yang Yoga
Bij de Yin - Yang lessen wordt er wat dieper op het bindweefsel gewerkt, doordat je wat meer de "grenzen" gaat opzoeken in de houding kan dit wat intensief aanvoelen.

Bij de Restorative – Yang lessen zullen de houdingen ondersteund worden met o.a. bolsters, dekens, blokken, zodat deze houding vooral ontspannen zullen aanvoelen.

20:30  
Easy Flow les
Margot

Zeit   20:30 - 21:45
Lehrer Lehrer   Margot
Standort          Bisschopmolenstraat 58
 
...

Donnerstag 19 September
  09:00
Easy Flow
 Arun

Zeit   09:00 - 10:15
Lehrer   Arun
Standort   Bisschopmolenstraat 58
 
 


  19:00
Easy Flow
 Simone

Zeit   19:00 - 20:15
Lehrer   Simone
Standort   Bisschopmolenstraat 58
 
 


  19:00
Easy Flow
 Arun

Zeit   19:00 - 20:15
Lehrer   Arun
Standort   Bisschopmolenstraat 58
 
 


  20:30
Yin Yang
 Simone

Zeit   20:30 - 21:45
Lehrer   Simone
Standort   Bisschopmolenstraat 58
 
 


  20:30
Easy Flow
 Arun

Zeit   20:30 - 21:45
Lehrer   Arun
Standort   Bisschopmolenstraat 58
 
 


Donnerstag 19 September
09:00  
Easy Flow
Arun

Zeit   09:00 - 10:15
Lehrer Lehrer   Arun
Standort          Bisschopmolenstraat 58
 
..

19:00  
Easy Flow
Simone

Zeit   19:00 - 20:15
Lehrer Lehrer   Simone
Standort          Bisschopmolenstraat 58
 
..

19:00  
Easy Flow
Arun

Zeit   19:00 - 20:15
Lehrer Lehrer   Arun
Standort          Bisschopmolenstraat 58
 
...

20:30  
Yin Yang
Simone

Zeit   20:30 - 21:45
Lehrer Lehrer   Simone
Standort          Bisschopmolenstraat 58
 
....

20:30  
Easy Flow
Arun

Zeit   20:30 - 21:45
Lehrer Lehrer   Arun
Standort          Bisschopmolenstraat 58
 
...

Freitag 20 September
  09:00
Easy Flow
 Margot

Zeit   09:00 - 10:15
Lehrer   Margot
Standort   Bisschopmolenstraat 58
 
 


  10:30
Yin Yoga Special - met thema's
 Margot

Zeit   10:30 - 11:45
Lehrer   Margot
Standort   Bisschopmolenstraat 58
 
 
In de lessen van deze cursus word je begeleidt in een YIn Houding. Je hebt dus geen yoga ervaring nodig. Iedere les is er een nieuw thema en daar worden de houdingen op afgestemd. Deze thema's worden als rode draad in de les meegenomen tijdens de houding. Denk hierbij aan de chakra's (energie knooppunten), meridiaanen (energie banen) (nier/lever/hart/longen/blaas etc). loslaten, vertrouwen, hartopeners, heupopeners, grenzen stellen.

MEER DAN ALLEEN YIN YOGA
Naast dat het een fijne les is leer je meer over yoga en krijg je tips die je in het dagelijks leven kan integreren. De kennis en de ervaring van de docent worden in de lessen geintegreerd (denk hierbij ook aan Mindfulness en Ademhalingstechnieken).

Het laatste kwartier van de les is er een eindontspanning. Dit kan in stilte zijn of worden begeleid met bijv. een meditatie, visualisaties, muziek of een (korte) yoga nidra.

YIN YOGA
In Yin Yoga worden de houdingen langer aangehouden waarbij je de spieren juist zoveel mogelijk gaat ontspannen. Al is het soms nodig om aanpassingen te maken zodat er niet teveel rek ontstaat op bepaalde weefsels. Het lichaam krijgt ruimte doordat je bindweefsel en gewrichten gaat versoepelen en versterken. Ademhaling is hierbij heel belangrijk. Door bindweefsel te stimuleren word je soepeler in je banden en gewrichten, organen kunnen meer ruimte krijgen en stimuleer je ook de meridianen (energiebanen in je lichaam). Meridianen lopen oa door het bindweefsel. Als je langer in een houding bent kun je bewust gaan voelen in het moment en jezelf (leren) overgeven aan de houding. Als je meer tijd hebt in houdingen geeft dat ruimte voor inzicht in wat zich lichamelijk, geestelijk, energetisch en/of emotioneel afspeelt.

VOORDELEN VAN YOGA
• Een sterker en gezonder lichaam
• Een gezonde en scherpe geest
• Minder stress
• Beter slapen
• Bewuster leven
• Leren luisteren naar je lichaam en je grenzen aangeven
• Een verbeterd immuunsysteem
• Meer energie
• En nog talloze andere voordelen ……

INHOUD LESSEN
• De belangrijkste yin yoga houdingen; waar moet je op kan letten.
• Ademhalingstechnieken
• Het herkennen van je eigen grenzen
• Ontspanningsoefeningen
• Meditatie
• Tips om yoga in je dagelijkse leven te integreren

- € 87,50 euro (voor 7 lessen) of € 15 euro (voor een losse les, indien er plaats beschikbaar is.
- Leden van Yoga Etten-Leur kunnen deze cursus ook met het abonnement of strippenkaart reserveren.

DOCENT
Margot Dullaert
- (Gecertificeerd 500h uur - Yoga Teacher, Gecertrificeerd YIn Yoga Docent & Yin Medicine, module 1, Gecertificeerd Mindfulness Trainer - Poly Energetisch Coach/Therapeut)
- Geeft les vanuit PASSIE
Teilen Sie das-2


Freitag 20 September
09:00  
Easy Flow
Margot

Zeit   09:00 - 10:15
Lehrer Lehrer   Margot
Standort          Bisschopmolenstraat 58
 
….

10:30  
Yin Yoga Special - met thema's
Margot

Zeit   10:30 - 11:45
Lehrer Lehrer   Margot
Standort          Bisschopmolenstraat 58
 
In de lessen van deze cursus word je begeleidt in een YIn Houding. Je hebt dus geen yoga ervaring nodig. Iedere les is er een nieuw thema en daar worden de houdingen op afgestemd. Deze thema's worden als rode draad in de les meegenomen tijdens de houding. Denk hierbij aan de chakra's (energie knooppunten), meridiaanen (energie banen) (nier/lever/hart/longen/blaas etc). loslaten, vertrouwen, hartopeners, heupopeners, grenzen stellen.

MEER DAN ALLEEN YIN YOGA
Naast dat het een fijne les is leer je meer over yoga en krijg je tips die je in het dagelijks leven kan integreren. De kennis en de ervaring van de docent worden in de lessen geintegreerd (denk hierbij ook aan Mindfulness en Ademhalingstechnieken).

Het laatste kwartier van de les is er een eindontspanning. Dit kan in stilte zijn of worden begeleid met bijv. een meditatie, visualisaties, muziek of een (korte) yoga nidra.

YIN YOGA
In Yin Yoga worden de houdingen langer aangehouden waarbij je de spieren juist zoveel mogelijk gaat ontspannen. Al is het soms nodig om aanpassingen te maken zodat er niet teveel rek ontstaat op bepaalde weefsels. Het lichaam krijgt ruimte doordat je bindweefsel en gewrichten gaat versoepelen en versterken. Ademhaling is hierbij heel belangrijk. Door bindweefsel te stimuleren word je soepeler in je banden en gewrichten, organen kunnen meer ruimte krijgen en stimuleer je ook de meridianen (energiebanen in je lichaam). Meridianen lopen oa door het bindweefsel. Als je langer in een houding bent kun je bewust gaan voelen in het moment en jezelf (leren) overgeven aan de houding. Als je meer tijd hebt in houdingen geeft dat ruimte voor inzicht in wat zich lichamelijk, geestelijk, energetisch en/of emotioneel afspeelt.

VOORDELEN VAN YOGA
• Een sterker en gezonder lichaam
• Een gezonde en scherpe geest
• Minder stress
• Beter slapen
• Bewuster leven
• Leren luisteren naar je lichaam en je grenzen aangeven
• Een verbeterd immuunsysteem
• Meer energie
• En nog talloze andere voordelen ……

INHOUD LESSEN
• De belangrijkste yin yoga houdingen; waar moet je op kan letten.
• Ademhalingstechnieken
• Het herkennen van je eigen grenzen
• Ontspanningsoefeningen
• Meditatie
• Tips om yoga in je dagelijkse leven te integreren

- € 87,50 euro (voor 7 lessen) of € 15 euro (voor een losse les, indien er plaats beschikbaar is.
- Leden van Yoga Etten-Leur kunnen deze cursus ook met het abonnement of strippenkaart reserveren.

DOCENT
Margot Dullaert
- (Gecertificeerd 500h uur - Yoga Teacher, Gecertrificeerd YIn Yoga Docent & Yin Medicine, module 1, Gecertificeerd Mindfulness Trainer - Poly Energetisch Coach/Therapeut)
- Geeft les vanuit PASSIE

Samstag 21 September
  09:00
Easy Flow
 Arun

Zeit   09:00 - 10:15
Lehrer   Arun
Standort   Bisschopmolenstraat 58
 
 


Samstag 21 September
09:00  
Easy Flow
Arun

Zeit   09:00 - 10:15
Lehrer Lehrer   Arun
Standort          Bisschopmolenstraat 58
 
..

Sonntag 22 September
  10:30
Easy Flow
 Arun

Zeit   10:30 - 11:45
Lehrer   Arun
Standort   Bisschopmolenstraat 58
 
 


Sonntag 22 September
10:30  
Easy Flow
Arun

Zeit   10:30 - 11:45
Lehrer Lehrer   Arun
Standort          Bisschopmolenstraat 58
 
...

16 Sep - 22 Sep 2019   
16 Sep - 22 Sep 2019