Lesrooster Bodhi Yogashala
10 dec - 16 dec 2018   
Maandag 10 december
  18:30
Yin
 Lisanne
 Shala 1

Tijd   18:30 - 19:45
Docent   Lisanne
Locatie   Shala 1
 
 
Een rustige vorm van yoga, waarbij je gedurende 3-5 minuten in een houding blijft.
Deel deze les


  20:00
Vinyasa Basic
 Lisanne
 Shala 1

Tijd   20:00 - 21:15
Docent   Lisanne
Locatie   Shala 1
 
 
Tijdens deze flow zijn ademhaling en beweging aan elkaar gekoppeld. Een dynamische vorm van yoga.
Deel deze les


Maandag 10 december
18:30  
Yin
Lisanne

Tijd   18:30 - 19:45
Docent Docent   Lisanne
Locatie          Shala 1
 
Een rustige vorm van yoga, waarbij je gedurende 3-5 minuten in een houding blijft.

20:00  
Vinyasa Basic
Lisanne

Tijd   20:00 - 21:15
Docent Docent   Lisanne
Locatie          Shala 1
 
Tijdens deze flow zijn ademhaling en beweging aan elkaar gekoppeld. Een dynamische vorm van yoga.

Dinsdag 11 december
  09:30
Moving Stillness Meditatie
 Paul
 Shala 1

Tijd   09:30 - 10:45
Docent   Paul
Locatie   Shala 1
 
 
Moving Stillness Meditatie: dinsdagochtend 4, 11 & 18 december van 9.30 - 10.45 uur.

De Moving Stillness Meditatie is een meditatie waarin beweging en stilpunten worden afgewisseld om lichaam en geest te onderzoeken.
In de beweging breng je de aandacht naar het lichaam, waarbij je onderzoekt hoe en waar je spanning in je lichaam ervaart. In de stilpunten breng je de aandacht naar wat er in je geest verschijnt en hoe je lichaam hierop reageert.

Het doel van deze meditatie is om meer bewust te worden van hoe spanning in het lichaam samenhangt met spanning in je geest (stress). Daarnaast proberen we manieren te vinden om deze spanning te kunnen loslaten.

Deze meditatie duurt een uur en bestaat uit 4 fasen van elk 15 minuten. De eerste fase bestaat uit begeleide beweging. Het kan hierbij gaan om een serie yin-yoga houdingen, shaking of creatieve beweging. De tweede fase bestaat uit conscious movement; deze fase wordt enkel begeleid door de muziek. In deze fase is er ruimte voor ervaren van lichaamssensaties en het ontdekken van je creatieve lichaamsexpressie. In de derde fase gaan we in stilte zitten. Hierbij observeer je simpelweg wat zich in je gewaarzijn aandient. In de vierde en tevens laatste fase ga je liggen en wordt je met muziek begeleidt in de totale ontspanning.

De Moving Stillness Meditatie is ontwikkeld door Institute for Meditation en wordt begeleid door Merel en Paul.
Deel deze les


  17:15
Pilates
 Lisanne
 Shala 1

Tijd   17:15 - 18:15
Docent   Lisanne
Locatie   Shala 1
 
 
Pilates is een oefenmethode ontwikkeld om de spieren te versterken, te focussen op de houding en het verbeteren van de algehele fitheid van het lichaam. Een training van een uur voor het versterken van je core en het verbeteren van je balans en coördinatie. Oefeningen op de mat voor je gehele lichaam: vanuit stand, zit en lig.
Deel deze les


  18:30
Yin-Yang
 Lisanne
 Shala 1

Tijd   18:30 - 19:45
Docent   Lisanne
Locatie   Shala 1
 
 
Een combinatie van flow (yang) waarbij je de ademhaling aan een beweging koppelt en yin, waarbij je langdurig in een houding blijft met de focus op ademhaling en de weerstand/stretch in je lichaam.
Deel deze les


  20:00
Ashtanga Basic
 Wim
 Shala 2

Tijd   20:00 - 21:15
Docent   Wim
Locatie   Shala 2
 
 
Ashtanga is een vaste serie houdingen, van een staande naar een zittende en liggende serie. Tijdens deze Ashtanga Basic les ligt het tempo net wat lager en kun je op een rustige manier kennismaken met Ashtanga.
Deel deze les


  20:00
Ashtanga
 Lisanne
 Shala 1

Tijd   20:00 - 21:15
Docent   Lisanne
Locatie   Shala 1
 
 
Vaste reeks staande houdingen, gevolgd door een zittende serie die vloeiend in elkaar overgaan.
Deel deze les


Dinsdag 11 december
09:30  
Moving Stillness Meditatie
Paul

Tijd   09:30 - 10:45
Docent Docent   Paul
Locatie          Shala 1
 
Moving Stillness Meditatie: dinsdagochtend 4, 11 & 18 december van 9.30 - 10.45 uur.

De Moving Stillness Meditatie is een meditatie waarin beweging en stilpunten worden afgewisseld om lichaam en geest te onderzoeken.
In de beweging breng je de aandacht naar het lichaam, waarbij je onderzoekt hoe en waar je spanning in je lichaam ervaart. In de stilpunten breng je de aandacht naar wat er in je geest verschijnt en hoe je lichaam hierop reageert.

Het doel van deze meditatie is om meer bewust te worden van hoe spanning in het lichaam samenhangt met spanning in je geest (stress). Daarnaast proberen we manieren te vinden om deze spanning te kunnen loslaten.

Deze meditatie duurt een uur en bestaat uit 4 fasen van elk 15 minuten. De eerste fase bestaat uit begeleide beweging. Het kan hierbij gaan om een serie yin-yoga houdingen, shaking of creatieve beweging. De tweede fase bestaat uit conscious movement; deze fase wordt enkel begeleid door de muziek. In deze fase is er ruimte voor ervaren van lichaamssensaties en het ontdekken van je creatieve lichaamsexpressie. In de derde fase gaan we in stilte zitten. Hierbij observeer je simpelweg wat zich in je gewaarzijn aandient. In de vierde en tevens laatste fase ga je liggen en wordt je met muziek begeleidt in de totale ontspanning.

De Moving Stillness Meditatie is ontwikkeld door Institute for Meditation en wordt begeleid door Merel en Paul.

17:15  
Pilates
Lisanne

Tijd   17:15 - 18:15
Docent Docent   Lisanne
Locatie          Shala 1
 
Pilates is een oefenmethode ontwikkeld om de spieren te versterken, te focussen op de houding en het verbeteren van de algehele fitheid van het lichaam. Een training van een uur voor het versterken van je core en het verbeteren van je balans en coördinatie. Oefeningen op de mat voor je gehele lichaam: vanuit stand, zit en lig.

18:30  
Yin-Yang
Lisanne

Tijd   18:30 - 19:45
Docent Docent   Lisanne
Locatie          Shala 1
 
Een combinatie van flow (yang) waarbij je de ademhaling aan een beweging koppelt en yin, waarbij je langdurig in een houding blijft met de focus op ademhaling en de weerstand/stretch in je lichaam.

20:00  
Ashtanga Basic
Wim

Tijd   20:00 - 21:15
Docent Docent   Wim
Locatie          Shala 2
 
Ashtanga is een vaste serie houdingen, van een staande naar een zittende en liggende serie. Tijdens deze Ashtanga Basic les ligt het tempo net wat lager en kun je op een rustige manier kennismaken met Ashtanga.

20:00  
Ashtanga
Lisanne

Tijd   20:00 - 21:15
Docent Docent   Lisanne
Locatie          Shala 1
 
Vaste reeks staande houdingen, gevolgd door een zittende serie die vloeiend in elkaar overgaan.

Woensdag 12 december
  07:30
Vinyasa
 Lisanne
 Shala 1

Tijd   07:30 - 08:45
Docent   Lisanne
Locatie   Shala 1
 
 
Tijdens deze flow zijn ademhaling en beweging aan elkaar gekoppeld. Een dynamische vorm van yoga.
Deel deze les


  18:45
Pilates
 Lisanne
 Shala 1

Tijd   18:45 - 19:45
Docent   Lisanne
Locatie   Shala 1
 
 
Pilates is een oefenmethode ontwikkeld om de spieren te versterken, te focussen op de houding en het verbeteren van de algehele fitheid van het lichaam. Een training van een uur voor het versterken van je core en het verbeteren van je balans en coördinatie. Oefeningen op de mat voor je gehele lichaam: vanuit stand, zit en lig.
Deel deze les


  19:15
Hatha & slow flow
 Linda
 Shala 2

Tijd   19:15 - 20:15
Docent   Linda
Locatie   Shala 2
 
 
Na een hele dag rennen en vliegen kun je in een Hatha & slow flow les weer tot rust komen. We schakelen een versnelling terug en bewegen langzaam en aandachtig. Soms in de vorm van een flow, soms juist op zoek naar de verstilling in een houding. De houdingen kunnen per les verschillen en variëren van staand, tot zittend en liggend. Dit, gecombineerd met de ademhaling en afgewisseld met momenten van stilte tussendoor, maakt dat je je aan het einde van de les rustig en ontspannen voelt.
Deel deze les


  20:00
Strong Vinyasa
 Lisanne
 Shala 1

Tijd   20:00 - 21:15
Docent   Lisanne
Locatie   Shala 1
 
 
Tijdens deze flow zijn ademhaling en beweging aan elkaar gekoppeld. Een actieve, dynamische vorm van yoga.
Deel deze les


Woensdag 12 december
07:30  
Vinyasa
Lisanne

Tijd   07:30 - 08:45
Docent Docent   Lisanne
Locatie          Shala 1
 
Tijdens deze flow zijn ademhaling en beweging aan elkaar gekoppeld. Een dynamische vorm van yoga.

18:45  
Pilates
Lisanne

Tijd   18:45 - 19:45
Docent Docent   Lisanne
Locatie          Shala 1
 
Pilates is een oefenmethode ontwikkeld om de spieren te versterken, te focussen op de houding en het verbeteren van de algehele fitheid van het lichaam. Een training van een uur voor het versterken van je core en het verbeteren van je balans en coördinatie. Oefeningen op de mat voor je gehele lichaam: vanuit stand, zit en lig.

19:15  
Hatha & slow flow
Linda

Tijd   19:15 - 20:15
Docent Docent   Linda
Locatie          Shala 2
 
Na een hele dag rennen en vliegen kun je in een Hatha & slow flow les weer tot rust komen. We schakelen een versnelling terug en bewegen langzaam en aandachtig. Soms in de vorm van een flow, soms juist op zoek naar de verstilling in een houding. De houdingen kunnen per les verschillen en variëren van staand, tot zittend en liggend. Dit, gecombineerd met de ademhaling en afgewisseld met momenten van stilte tussendoor, maakt dat je je aan het einde van de les rustig en ontspannen voelt.

20:00  
Strong Vinyasa
Lisanne

Tijd   20:00 - 21:15
Docent Docent   Lisanne
Locatie          Shala 1
 
Tijdens deze flow zijn ademhaling en beweging aan elkaar gekoppeld. Een actieve, dynamische vorm van yoga.

Donderdag 13 december
  07:00
Ashtanga
 Lisanne
 Shala 1

Tijd   07:00 - 08:00
Docent   Lisanne
Locatie   Shala 1
 
 
Vaste reeks staande houdingen, gevolgd door een zittende serie die vloeiend in elkaar overgaan.
Deel deze les


  19:00
Yin
 Leonie
 Shala 1

Tijd   19:00 - 20:15
Docent   Leonie
Locatie   Shala 1
 
 
Een rustige vorm van yoga, waarbij je gedurende 3-5 minuten in een houding blijft.
Deel deze les


Donderdag 13 december
07:00  
Ashtanga
Lisanne

Tijd   07:00 - 08:00
Docent Docent   Lisanne
Locatie          Shala 1
 
Vaste reeks staande houdingen, gevolgd door een zittende serie die vloeiend in elkaar overgaan.

19:00  
Yin
Leonie

Tijd   19:00 - 20:15
Docent Docent   Leonie
Locatie          Shala 1
 
Een rustige vorm van yoga, waarbij je gedurende 3-5 minuten in een houding blijft.

Vrijdag 14 december
  09:00
Yin-Yang
 Lisanne
 Shala 1

Tijd   09:00 - 10:15
Docent   Lisanne
Locatie   Shala 1
 
 
Een combinatie van flow (yang) waarbij je de ademhaling aan een beweging koppelt en yin, waarbij je langdurig in een houding blijft met de focus op ademhaling en de weerstand/stretch in je lichaam.
Deel deze les


  19:00
Vinyasa Basic
 Lisanne
 Shala 1

Tijd   19:00 - 20:15
Docent   Lisanne
Locatie   Shala 1
 
 
Tijdens deze flow zijn ademhaling en beweging aan elkaar gekoppeld. Een dynamische vorm van yoga.
Deel deze les


Vrijdag 14 december
09:00  
Yin-Yang
Lisanne

Tijd   09:00 - 10:15
Docent Docent   Lisanne
Locatie          Shala 1
 
Een combinatie van flow (yang) waarbij je de ademhaling aan een beweging koppelt en yin, waarbij je langdurig in een houding blijft met de focus op ademhaling en de weerstand/stretch in je lichaam.

19:00  
Vinyasa Basic
Lisanne

Tijd   19:00 - 20:15
Docent Docent   Lisanne
Locatie          Shala 1
 
Tijdens deze flow zijn ademhaling en beweging aan elkaar gekoppeld. Een dynamische vorm van yoga.

Zaterdag 15 december
  09:00
Ashtanga
 Lisanne
 Shala 1

Tijd   09:00 - 10:15
Docent   Lisanne
Locatie   Shala 1
 
 
Een vaste reeks staande houdingen, gevolgd door een zittende serie die vloeiend in elkaar overgaan.
Deel deze les


  10:00
Yin
 Sandra van Gemert
 Shala 2

Tijd   10:00 - 11:15
Docent   Sandra van Gemert
Locatie   Shala 2
 
 
Een rustige vorm van yoga, waarbij je gedurende 3-5 minuten in een houding blijft.
Deel deze les


  10:30
Vinyasa Basic
 Lisanne
 Shala 1

Tijd   10:30 - 11:45
Docent   Lisanne
Locatie   Shala 1
 
 
Tijdens deze flow zijn ademhaling en beweging aan elkaar gekoppeld. Een dynamische vorm van yoga.
Deel deze les


Zaterdag 15 december
09:00  
Ashtanga
Lisanne

Tijd   09:00 - 10:15
Docent Docent   Lisanne
Locatie          Shala 1
 
Een vaste reeks staande houdingen, gevolgd door een zittende serie die vloeiend in elkaar overgaan.

10:00  
Yin
Sandra van Gemert

Tijd   10:00 - 11:15
Docent Docent   Sandra van Gemert
Locatie          Shala 2
 
Een rustige vorm van yoga, waarbij je gedurende 3-5 minuten in een houding blijft.

10:30  
Vinyasa Basic
Lisanne

Tijd   10:30 - 11:45
Docent Docent   Lisanne
Locatie          Shala 1
 
Tijdens deze flow zijn ademhaling en beweging aan elkaar gekoppeld. Een dynamische vorm van yoga.

Zondag 16 december  
Zondag 16 december
Geen lessen
10 dec - 16 dec 2018   
10 dec - 16 dec 2018