20 May - 26 May 2019   
Monday 20 May
  19:00
Pilates Advanced
 Lent

Time   19:00 - 20:00
Teacher   Nora
Location   Lent
Room   Speelzaal
 
 
Een pilatesles bestaat uit stabiliteitsoefeningen voor romp, wervelkolom, bekken en schouders. Vanuit een juiste lichaamshouding en vloeiende ademhaling worden de oefeningen nauwkeurig en tot in de details uitgevoerd. Dit bewust bewegen van binnenuit gaat gepaard met concentratie en beheersing. Door regelmatig Pilates te beoefenen verbeter je onder andere stabiliteit, flexibiliteit, houding en lichaamsbewustzijn.
Share this


  20:00
Yin Yoga
 Lent

Time   20:00 - 21:00
Teacher   Nora
Location   Lent
Room   speelzaal
 
 
Yin yogahoudingen stimuleren bindweefsel, hetgeen belangrijk is om de maximale beweeglijkheid van de gewrichten te bereiken. In het bijzonder rond het gebied van heupen, heiligbeen, de gehele rug, knieën en enkels. Dit kan niet worden toegepast in de meest bekende, actievere vormen van yoga, waarin het doel is het versterken en verlengen van de spieren. Om de gewrichten op een veilige, effectieve manier te stimuleren moeten we er een zachte spanning op brengen, voor een langere tijd. We blijven 3 tot 5 minuten in elke houding, die altijd zittend of liggend is, zodat we geen spierkracht nodig hebben. Het stimuleert ook meridianen en organen en het bereidt de geest voor op meditatie.
Share this


Monday 20 May
19:00  
Pilates Advanced

Time   19:00 - 20:00
Teacher Teacher   Nora
Location          Lent
Room          Speelzaal
 
Een pilatesles bestaat uit stabiliteitsoefeningen voor romp, wervelkolom, bekken en schouders. Vanuit een juiste lichaamshouding en vloeiende ademhaling worden de oefeningen nauwkeurig en tot in de details uitgevoerd. Dit bewust bewegen van binnenuit gaat gepaard met concentratie en beheersing. Door regelmatig Pilates te beoefenen verbeter je onder andere stabiliteit, flexibiliteit, houding en lichaamsbewustzijn.

20:00  
Yin Yoga

Time   20:00 - 21:00
Teacher Teacher   Nora
Location          Lent
Room          speelzaal
 
Yin yogahoudingen stimuleren bindweefsel, hetgeen belangrijk is om de maximale beweeglijkheid van de gewrichten te bereiken. In het bijzonder rond het gebied van heupen, heiligbeen, de gehele rug, knieën en enkels. Dit kan niet worden toegepast in de meest bekende, actievere vormen van yoga, waarin het doel is het versterken en verlengen van de spieren. Om de gewrichten op een veilige, effectieve manier te stimuleren moeten we er een zachte spanning op brengen, voor een langere tijd. We blijven 3 tot 5 minuten in elke houding, die altijd zittend of liggend is, zodat we geen spierkracht nodig hebben. Het stimuleert ook meridianen en organen en het bereidt de geest voor op meditatie.

Tuesday 21 May
  19:00
Yin Yoga
 Lent

Time   19:00 - 20:00
Teacher   Nora
Location   Lent
Room   speelzaal
 
 
Yin yogahoudingen stimuleren bindweefsel, hetgeen belangrijk is om de maximale beweeglijkheid van de gewrichten te bereiken. In het bijzonder rond het gebied van heupen, heiligbeen, de gehele rug, knieën en enkels. Dit kan niet worden toegepast in de meest bekende, actievere vormen van yoga, waarin het doel is het versterken en verlengen van de spieren. Om de gewrichten op een veilige, effectieve manier te stimuleren moeten we er een zachte spanning op brengen, voor een langere tijd. We blijven 3 tot 5 minuten in elke houding, die altijd zittend of liggend is, zodat we geen spierkracht nodig hebben. Het stimuleert ook meridianen en organen en het bereidt de geest voor op meditatie.
Share this


  20:00
Flow Yoga
 Lent

Time   20:00 - 21:00
Teacher   Nora
Location   Lent
Room   speelzaal
 
 
FLOW YOGA is een zachtere, minder zware vorm van Vinyasa Yoga. Centraal in de les staat de continue beweging van de ene yogahouding naar de volgende in een rustige en zachte ‘flow’, beweging op het ritme van de adem.

In de Flow Yoga-les worden meer opties gegeven om de oefeningen op een minder intensieve manier uit te voeren. Het tempo ligt wat lager en er is meer tijd om de poses uit te voeren en op te bouwen.
Houdingen vanuit de Zonnegroet vormen de basis, deze worden opeenvolgend achter elkaar herhaald. Daarna volgen losse asana’s, (staande, zitende en liggende houdingen, balansoefeningen) om variatie binnen de flow toe te kunnen passen. We sluiten de les af met een eindontspanning.
Share this


Tuesday 21 May
19:00  
Yin Yoga

Time   19:00 - 20:00
Teacher Teacher   Nora
Location          Lent
Room          speelzaal
 
Yin yogahoudingen stimuleren bindweefsel, hetgeen belangrijk is om de maximale beweeglijkheid van de gewrichten te bereiken. In het bijzonder rond het gebied van heupen, heiligbeen, de gehele rug, knieën en enkels. Dit kan niet worden toegepast in de meest bekende, actievere vormen van yoga, waarin het doel is het versterken en verlengen van de spieren. Om de gewrichten op een veilige, effectieve manier te stimuleren moeten we er een zachte spanning op brengen, voor een langere tijd. We blijven 3 tot 5 minuten in elke houding, die altijd zittend of liggend is, zodat we geen spierkracht nodig hebben. Het stimuleert ook meridianen en organen en het bereidt de geest voor op meditatie.

20:00  
Flow Yoga

Time   20:00 - 21:00
Teacher Teacher   Nora
Location          Lent
Room          speelzaal
 
FLOW YOGA is een zachtere, minder zware vorm van Vinyasa Yoga. Centraal in de les staat de continue beweging van de ene yogahouding naar de volgende in een rustige en zachte ‘flow’, beweging op het ritme van de adem.

In de Flow Yoga-les worden meer opties gegeven om de oefeningen op een minder intensieve manier uit te voeren. Het tempo ligt wat lager en er is meer tijd om de poses uit te voeren en op te bouwen.
Houdingen vanuit de Zonnegroet vormen de basis, deze worden opeenvolgend achter elkaar herhaald. Daarna volgen losse asana’s, (staande, zitende en liggende houdingen, balansoefeningen) om variatie binnen de flow toe te kunnen passen. We sluiten de les af met een eindontspanning.

Wednesday 22 May
  09:15
Yin Yoga
 Gezondheidscentrum Sarvata, Nijmegen west

Time   09:15 - 10:15
Teacher   Nora
Location   Gezondheidscentrum Sarvata, Nijmegen west
Room   grote groepsruimte
 
 
Yin yogahoudingen stimuleren bindweefsel, hetgeen belangrijk is om de maximale beweeglijkheid van de gewrichten te bereiken. In het bijzonder rond het gebied van heupen, heiligbeen, de gehele rug, knieën en enkels. Dit kan niet worden toegepast in de meest bekende, actievere vormen van yoga, waarin het doel is het versterken en verlengen van de spieren. Om de gewrichten op een veilige, effectieve manier te stimuleren moeten we er een zachte spanning op brengen, voor een langere tijd. We blijven 3 tot 5 minuten in elke houding, die altijd zittend of liggend is, zodat we geen spierkracht nodig hebben. Het stimuleert ook meridianen en organen en het bereidt de geest voor op meditatie.
Share this


  10:30
Restorative Yoga
 Nijmegen West

Time   10:30 - 12:00
Teacher   Nora
Location   Nijmegen West
Room   grote groepsruimte
 
 
Ontspannende en herstellende Yogavorm en mindfullnes. restorative yoga is een yogavorm die geen inspanning vraagt. Je lichaam wordt ondersteund door kussens en dekens, hierdoor word je uitgenodigd om los te laten en diep te ontspannen. Daarnaast is er veel aandacht voor meditatie.
Share this


  19:00
Yoga & Pilates
 Lent

Time   19:00 - 20:00
Teacher   Nora
Location   Lent
Room   speelzaal
 
 
De Yoga & Pilates-les is een combinatieles. Het tempo ligt wat lager, er is dus meer aandacht voor de opbouw en uitvoering van de oefeningen. We sluiten af met ontspannende Yin Yoga houdingen. Een mooie basis als je weer een training wilt opbouwen of gewoon een rustige les wilt volgen waarbij je zowel lichaam als geest in balans brengt.
Share this


  20:00
Yoga & Pilates
 Lent

Time   20:00 - 21:00
Teacher   Nora
Location   Lent
Room   speelzaal
 
 
De Yoga & Pilates-les is een combinatieles. Het tempo ligt wat lager, er is dus meer aandacht voor de opbouw en uitvoering van de oefeningen. We sluiten af met ontspannende Yin Yoga houdingen. Een mooie basis als je weer een training wilt opbouwen of gewoon een rustige les wilt volgen waarbij je zowel lichaam als geest in balans brengt.
Share this


Wednesday 22 May
09:15  
Yin Yoga

Time   09:15 - 10:15
Teacher Teacher   Nora
Location          Gezondheidscentrum Sarvata, Nijmegen west
Room          grote groepsruimte
 
Yin yogahoudingen stimuleren bindweefsel, hetgeen belangrijk is om de maximale beweeglijkheid van de gewrichten te bereiken. In het bijzonder rond het gebied van heupen, heiligbeen, de gehele rug, knieën en enkels. Dit kan niet worden toegepast in de meest bekende, actievere vormen van yoga, waarin het doel is het versterken en verlengen van de spieren. Om de gewrichten op een veilige, effectieve manier te stimuleren moeten we er een zachte spanning op brengen, voor een langere tijd. We blijven 3 tot 5 minuten in elke houding, die altijd zittend of liggend is, zodat we geen spierkracht nodig hebben. Het stimuleert ook meridianen en organen en het bereidt de geest voor op meditatie.

10:30  
Restorative Yoga

Time   10:30 - 12:00
Teacher Teacher   Nora
Location          Nijmegen West
Room          grote groepsruimte
 
Ontspannende en herstellende Yogavorm en mindfullnes. restorative yoga is een yogavorm die geen inspanning vraagt. Je lichaam wordt ondersteund door kussens en dekens, hierdoor word je uitgenodigd om los te laten en diep te ontspannen. Daarnaast is er veel aandacht voor meditatie.

19:00  
Yoga & Pilates

Time   19:00 - 20:00
Teacher Teacher   Nora
Location          Lent
Room          speelzaal
 
De Yoga & Pilates-les is een combinatieles. Het tempo ligt wat lager, er is dus meer aandacht voor de opbouw en uitvoering van de oefeningen. We sluiten af met ontspannende Yin Yoga houdingen. Een mooie basis als je weer een training wilt opbouwen of gewoon een rustige les wilt volgen waarbij je zowel lichaam als geest in balans brengt.

20:00  
Yoga & Pilates

Time   20:00 - 21:00
Teacher Teacher   Nora
Location          Lent
Room          speelzaal
 
De Yoga & Pilates-les is een combinatieles. Het tempo ligt wat lager, er is dus meer aandacht voor de opbouw en uitvoering van de oefeningen. We sluiten af met ontspannende Yin Yoga houdingen. Een mooie basis als je weer een training wilt opbouwen of gewoon een rustige les wilt volgen waarbij je zowel lichaam als geest in balans brengt.

Thursday 23 May  
Thursday 23 May
No classes
Friday 24 May  
Friday 24 May
No classes
Saturday 25 May  
Saturday 25 May
No classes
Sunday 26 May  
Sunday 26 May
No classes
20 May - 26 May 2019   
20 May - 26 May 2019