4 jun - 10 jun 2018   
Maandag 4 juni
  09:15
Meridiaan Yoga Do-In

Tijd   09:15 - 10:15
Docent   Nora
Locatie   Nijmegen West
 
 
MERIDIAAN YOGA / Do-In werkt vanuit de Chinese leer van de vijf elementen en houdt zich vooral bezig met de bevordering van de energiestroom door je lichaam via de meridianen. Volgens de filosofie van de oosterse geneeswijzen is de wereld een eenheid waarin alles bestaat uit energie. Deze energie is altijd in beweging. Wie meegaat in die natuurlijke beweging - de Tao- voelt zich gezond, rustig, ontspannen en in balans. De les bestaat uit houdingen met meridiaanstrekkingen (Makko Ho), zelfmassage, ademhalingsoefeningen en meditatie.
Deel deze les


  19:00
Pilates Advanced

Tijd   19:00 - 20:00
Docent   Nora
Locatie   Lent
Ruimte   Speelzaal Geldershof
 
 
Een pilatesles bestaat uit stabiliteitsoefeningen voor romp, wervelkolom, bekken en schouders. Vanuit een juiste lichaamshouding en vloeiende ademhaling worden de oefeningen nauwkeurig en tot in de details uitgevoerd. Dit bewust bewegen van binnenuit gaat gepaard met concentratie en beheersing. Door regelmatig Pilates te beoefenen verbeter je onder andere stabiliteit, flexibiliteit, houding en lichaamsbewustzijn.
Deel deze les


  20:00
Vinyasa Yoga

Tijd   20:00 - 21:00
Docent   Nora
Locatie   Lent
Ruimte   Speelzaal Geldershof
 
 
In een VINYASA YOGA-les worden de houdingen (Asana’s) aan elkaar geregen (Vinyasa), in een vaststaande volgorde (YOGA SEQUENCES), en op het ritme van de ademhaling (Ujjayi).
Deel deze les


Maandag 4 juni
09:15  
Meridiaan Yoga Do-In

Tijd   09:15 - 10:15
Docent Docent   Nora
Locatie          Nijmegen West
 
MERIDIAAN YOGA / Do-In werkt vanuit de Chinese leer van de vijf elementen en houdt zich vooral bezig met de bevordering van de energiestroom door je lichaam via de meridianen. Volgens de filosofie van de oosterse geneeswijzen is de wereld een eenheid waarin alles bestaat uit energie. Deze energie is altijd in beweging. Wie meegaat in die natuurlijke beweging - de Tao- voelt zich gezond, rustig, ontspannen en in balans. De les bestaat uit houdingen met meridiaanstrekkingen (Makko Ho), zelfmassage, ademhalingsoefeningen en meditatie.

19:00  
Pilates Advanced

Tijd   19:00 - 20:00
Docent Docent   Nora
Locatie          Lent
Ruimte          Speelzaal Geldershof
 
Een pilatesles bestaat uit stabiliteitsoefeningen voor romp, wervelkolom, bekken en schouders. Vanuit een juiste lichaamshouding en vloeiende ademhaling worden de oefeningen nauwkeurig en tot in de details uitgevoerd. Dit bewust bewegen van binnenuit gaat gepaard met concentratie en beheersing. Door regelmatig Pilates te beoefenen verbeter je onder andere stabiliteit, flexibiliteit, houding en lichaamsbewustzijn.

20:00  
Vinyasa Yoga

Tijd   20:00 - 21:00
Docent Docent   Nora
Locatie          Lent
Ruimte          Speelzaal Geldershof
 
In een VINYASA YOGA-les worden de houdingen (Asana’s) aan elkaar geregen (Vinyasa), in een vaststaande volgorde (YOGA SEQUENCES), en op het ritme van de ademhaling (Ujjayi).

Dinsdag 5 juni
  19:00
Yin Yoga

Tijd   19:00 - 20:00
Docent   Nora
Locatie   Lent
Ruimte   Speelzaal Geldershof
 
 
Yin yogahoudingen stimuleren bindweefsel, hetgeen belangrijk is om de maximale beweeglijkheid van de gewrichten te bereiken. In het bijzonder rond het gebied van heupen, heiligbeen, de gehele rug, knieën en enkels. Dit kan niet worden toegepast in de meest bekende, actievere vormen van yoga, waarin het doel is het versterken en verlengen van de spieren. Om de gewrichten op een veilige, effectieve manier te stimuleren moeten we er een zachte spanning op brengen, voor een langere tijd. We blijven 3 tot 5 minuten in elke houding, die altijd zittend of liggend is, zodat we geen spierkracht nodig hebben. Het stimuleert ook meridianen en organen en het bereidt de geest voor op meditatie.
Deel deze les


  20:00
Vinyasa Yoga

Tijd   20:00 - 21:00
Docent   Nora
Locatie   Lent
Ruimte   Speelzaal Geldershof
 
 
In een VINYASA YOGA-les worden de houdingen (Asana’s) aan elkaar geregen (Vinyasa), in een vaststaande volgorde (YOGA SEQUENCES), en op het ritme van de ademhaling (Ujjayi).
Deel deze les


Dinsdag 5 juni
19:00  
Yin Yoga

Tijd   19:00 - 20:00
Docent Docent   Nora
Locatie          Lent
Ruimte          Speelzaal Geldershof
 
Yin yogahoudingen stimuleren bindweefsel, hetgeen belangrijk is om de maximale beweeglijkheid van de gewrichten te bereiken. In het bijzonder rond het gebied van heupen, heiligbeen, de gehele rug, knieën en enkels. Dit kan niet worden toegepast in de meest bekende, actievere vormen van yoga, waarin het doel is het versterken en verlengen van de spieren. Om de gewrichten op een veilige, effectieve manier te stimuleren moeten we er een zachte spanning op brengen, voor een langere tijd. We blijven 3 tot 5 minuten in elke houding, die altijd zittend of liggend is, zodat we geen spierkracht nodig hebben. Het stimuleert ook meridianen en organen en het bereidt de geest voor op meditatie.

20:00  
Vinyasa Yoga

Tijd   20:00 - 21:00
Docent Docent   Nora
Locatie          Lent
Ruimte          Speelzaal Geldershof
 
In een VINYASA YOGA-les worden de houdingen (Asana’s) aan elkaar geregen (Vinyasa), in een vaststaande volgorde (YOGA SEQUENCES), en op het ritme van de ademhaling (Ujjayi).

Woensdag 6 juni
  09:15
Yin Yoga

Tijd   09:15 - 10:15
Docent   Nora
Locatie   Nijmegen West
Ruimte   Grote groepsruimte
 
 
Yin yogahoudingen stimuleren bindweefsel, hetgeen belangrijk is om de maximale beweeglijkheid van de gewrichten te bereiken. In het bijzonder rond het gebied van heupen, heiligbeen, de gehele rug, knieën en enkels. Dit kan niet worden toegepast in de meest bekende, actievere vormen van yoga, waarin het doel is het versterken en verlengen van de spieren. Om de gewrichten op een veilige, effectieve manier te stimuleren moeten we er een zachte spanning op brengen, voor een langere tijd. We blijven 3 tot 5 minuten in elke houding, die altijd zittend of liggend is, zodat we geen spierkracht nodig hebben. Het stimuleert ook meridianen en organen en het bereidt de geest voor op meditatie.
Deel deze les


  10:30
Restorative Yoga

Tijd   10:30 - 12:00
Docent   Nora
Locatie   Nijmegen West
Ruimte   Grote groepsruimte
 
 
Ontspannende en herstellende Yogavorm en mindfullnes. restorative yoga is een yogavorm die geen inspanning vraagt. Je lichaam wordt ondersteund door kussens en dekens, hierdoor word je uitgenodigd om los te laten en diep te ontspannen. Daarnaast is er veel aandacht voor meditatie.
Deel deze les


  19:00
Meridiaan Yoga Do-In

Tijd   19:00 - 20:00
Docent   Nora
Locatie   Lent
Ruimte   Speelzaal Geldershof
 
 
MERIDIAAN YOGA werkt vanuit de Chinese leer van de vijf elementen en houdt zich vooral bezig met de bevordering van de energiestroom door je lichaam via de meridianen. Volgens de filosofie van de oosterse geneeswijzen is de wereld een eenheid waarin alles bestaat uit energie. Deze energie is altijd in beweging. Wie meegaat in die natuurlijke beweging - de Tao- voelt zich gezond, rustig, ontspannen en in balans. De les bestaat uit houdingen met meridiaanstrekkingen (Makko Ho), zelfmassage, ademhalingsoefeningen en meditatie.
Deel deze les


  20:00
Yoga & Pilates (basic)

Tijd   20:00 - 21:00
Docent   Nora
Locatie   Lent
Ruimte   Speelzaal Geldershof
 
 
De Yoga & Pilates-les is een combinatieles. Het tempo ligt wat lager, er is dus meer aandacht voor de opbouw en uitvoering van de oefeningen. We sluiten af met ontspannende Yin Yoga houdingen. Een mooie basis als je weer een training wilt opbouwen of gewoon een rustige les wilt volgen waarbij je zowel lichaam als geest in balans brengt.
Deel deze les


Woensdag 6 juni
09:15  
Yin Yoga

Tijd   09:15 - 10:15
Docent Docent   Nora
Locatie          Nijmegen West
Ruimte          Grote groepsruimte
 
Yin yogahoudingen stimuleren bindweefsel, hetgeen belangrijk is om de maximale beweeglijkheid van de gewrichten te bereiken. In het bijzonder rond het gebied van heupen, heiligbeen, de gehele rug, knieën en enkels. Dit kan niet worden toegepast in de meest bekende, actievere vormen van yoga, waarin het doel is het versterken en verlengen van de spieren. Om de gewrichten op een veilige, effectieve manier te stimuleren moeten we er een zachte spanning op brengen, voor een langere tijd. We blijven 3 tot 5 minuten in elke houding, die altijd zittend of liggend is, zodat we geen spierkracht nodig hebben. Het stimuleert ook meridianen en organen en het bereidt de geest voor op meditatie.

10:30  
Restorative Yoga

Tijd   10:30 - 12:00
Docent Docent   Nora
Locatie          Nijmegen West
Ruimte          Grote groepsruimte
 
Ontspannende en herstellende Yogavorm en mindfullnes. restorative yoga is een yogavorm die geen inspanning vraagt. Je lichaam wordt ondersteund door kussens en dekens, hierdoor word je uitgenodigd om los te laten en diep te ontspannen. Daarnaast is er veel aandacht voor meditatie.

19:00  
Meridiaan Yoga Do-In

Tijd   19:00 - 20:00
Docent Docent   Nora
Locatie          Lent
Ruimte          Speelzaal Geldershof
 
MERIDIAAN YOGA werkt vanuit de Chinese leer van de vijf elementen en houdt zich vooral bezig met de bevordering van de energiestroom door je lichaam via de meridianen. Volgens de filosofie van de oosterse geneeswijzen is de wereld een eenheid waarin alles bestaat uit energie. Deze energie is altijd in beweging. Wie meegaat in die natuurlijke beweging - de Tao- voelt zich gezond, rustig, ontspannen en in balans. De les bestaat uit houdingen met meridiaanstrekkingen (Makko Ho), zelfmassage, ademhalingsoefeningen en meditatie.

20:00  
Yoga & Pilates (basic)

Tijd   20:00 - 21:00
Docent Docent   Nora
Locatie          Lent
Ruimte          Speelzaal Geldershof
 
De Yoga & Pilates-les is een combinatieles. Het tempo ligt wat lager, er is dus meer aandacht voor de opbouw en uitvoering van de oefeningen. We sluiten af met ontspannende Yin Yoga houdingen. Een mooie basis als je weer een training wilt opbouwen of gewoon een rustige les wilt volgen waarbij je zowel lichaam als geest in balans brengt.

Donderdag 7 juni  
Donderdag 7 juni
Geen lessen
Vrijdag 8 juni  
Vrijdag 8 juni
Geen lessen
Zaterdag 9 juni  
Zaterdag 9 juni
Geen lessen
Zondag 10 juni  
Zondag 10 juni
Geen lessen
4 jun - 10 jun 2018   
4 jun - 10 jun 2018